Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle. 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via 0111 - 41 65 34. Wij staan u graag te woord.

26 september 2023

Zoals altijd alles goed

Prima.

26 september 2023

Word altijd netjes en vriendelijk geholpen

Word altijd correct en netjes geholpen

25 september 2023

Top

Kwalitatief zeer goed, en personeel zeer vriendelijk. Wachttijd kan korter !

25 september 2023

goede voorlichting

duidelijke uitleg

25 september 2023

Vlot en deskundig

Ik ben behandeld door Fran vd Vliet. Dat was weer vetrouwd.

24 september 2023

Uitstekend

Uitstekend

24 september 2023

Prima ervaring met een nieuwe tandarts

Een zorgvuldige controle gehad bij een zeer vriendelijke, nieuwe tandarts

24 september 2023

Goede behandeling

Goede behandeling mondhygiënist

24 september 2023

Goed en deskundig geholpen

Ik ben bij Kwadrant goed en deskundig geholpen. Er is een prettige sfeer in de praktijk.

23 september 2023

gewoon goed!

je wordt er prettig ontvangen en behandeld

23 september 2023

Heel fijn geholpen

Niet hoeven wachten de afspraken sluiten op elkaar aan . Door mondhygiëniste en tandarts goed g...

Lees meer
22 september 2023

Snelle mogelijkheid en goede diagnose

Voel vage klachten, na telefoontje kon ik een paar uur later komen en na het maken van foto bleek...

Lees meer
22 september 2023

Alles tot in de puntjes geregeld.

Vanaf de aanmelding bij binnenkomst t/m de nieuwe afspraak over een half jaar prima.

22 september 2023

Prima geholpen en vriendelijk !

Mijn man en ik werden geholpen door Tandarts van Vliet , jammer dar hij er in maart mee stopt , w...

Lees meer
22 september 2023

De behandeling was persoonlijk en deskundig.

Prettige ervaring hoewel ik nog steeds "bang" ben voor de tandarts.

22 september 2023

goed advies gekregen

goed advies gekregen, voorlopig even afwachten voor verdere actie

22 september 2023

x

x

22 september 2023

tandarts van de Vliet, deskundig, ervaren en stelt je op je gemak.

Helaas stopt tandarts van de Vliet ermee. Een keer een vervangster gehad, zeer slechte ervaring m...

Lees meer
22 september 2023

Prima geregeld!

Goede locatie, nette inrichting, makkelijk in te checken, snel aan de beurt en goed geholpen.

22 september 2023

Altijd heel vriendelijk en behulpzaam

Altijd even vriendelijk en behulpzaam met raad en advies

22 september 2023

Prima geholpen

werd keurig op tijd geholpen door tandarts Booy die ook keurig meeliep voor volgende afspraken te...

Lees meer
22 september 2023

Snelle hulp bij gebroken kies

S'morgens gebeld, smiddags gerepareerd

21 september 2023

Goede zorg .

Goede uitleg , zeer deskundig , Vriendelijke personeel.

21 september 2023

Perfect

Zie boven